Het einde is nabij

26 januari 2010 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Maandag 25 januari

Aangekomen in Akaroa na een ritje vanuit Arthurs' Pass. Akaroa is een klein havenstadje in Bank Peninsula, een schiereiland bij Christchurch dat ontstaan is door 3 vulkanen. We hebben besloten van hier eventjes langs te rijden omdat we anders een dagje te vroeg in Christchurch zouden zijn. Veel is hier niet te beleven, maar we zitten in de heuvels en niet in de grote stad. Er hangt hier een Franse sfeer door een vroegere ontdekking door een Franse ontdekkingsreiziger. Sommige straten hebben zelfs een franse naam.

Dinsdag 26 januari

Aangekomen in Christchurch zoeken we naar Stonehurst, onze plaats waar we op aanraden van Tom & Evi en Vicky & Michael onze laatste nachten (boehoe) zullen verblijven. We boeken 1 nacht met campervan en 2 nachten op een kamer. Heel degelijke en propere accomodatie, bedankt voor de tip! We voelen ons hier toch niet zo goed in deze grote stad. Alles is zo grijs en we missen de bergen al! We zijn vanmiddag ons buske gaan inleveren met pijn in het hart. We hadden 1 steenslag en voor de rest is alles goed verlopen. De Maori naam van ons buske is blijkbaar Tamarui Te Re, voor ons was het gewoon, 'ons buske' :) Het is fijn dat er momenteel een festival voor straatartiesten plaatsvindt in Christchurch (Busker festival - dankzij Phil, mijn baas, wist ik wat 'buskers' waren) De acrobatische artiesten zijn het tofst :) en vanavond was er echt een leuke show in het park waar ze hoog in de lucht zwierden zoals in het circus, en wat acro deden. Echt wel de moeite. Voor morgen dachten we nog een daguitstap naar Hanmer Springs te doen, een stadjes 90 min hiervandaan waar we nog eens lekker wilden weken in de hotpools, maar er was nog maar 1 plaatsje in de shuttle die (als enige hebben we ons laten vertellen) morgenvroeg zou rijden. We missen de vrijheid die we met ons buske hadden! Afwachten of er morgenvroeg toch nog iemand afgezegd heeft, anders moeten we iets anders verzinnen om onze laatste dag hier door te brengen.

1. Sarah:
    26 januari 2010
    Zo gek dat bij jullie de 26ste al om is, en ik hier nog "superlang" moet werken :)

tot zondag misschien... x
  2. Tante Dee en Harry:
    26 januari 2010
    Na al je super ervaringen,kijken we al uit naar jullie bezoekje in Peer. Bereid julle al maar voor op koud weer (vanmorgen - 6°)
    Goede vlucht terug en tot ziens
    Tante Dee en Harry
  3. Frank:
    Hello Miet en Koen
    Nogmaals genoten van jullie mooie kiekjes van NZ.
    Is me echt een land dat op springen staat met al die actieve/non-actieve vulkanen.
    Prachtige skylines amai, gaande van koud naar warm, te zien aan jullie kledij. Zijn jullie nergens wilde dieren tegengekomen? Lynxen, beren, enz?
    Aan de wereldkaart te zien, zitten jullie nu aan zo'n 8% van bezochte landen, wil je 100% halen dan zou ik niet naar huis komen hoor en gewoon verder trekken en deze blog steeds leuker maken.
    Ik heb alvast heeeeeeeel genoten van mijn bezoekjes hier, moet niet vragen wat een avontuur het voor jullie beiden moet geweest zijn.

Tot snel rpm teachers
    frank
  4. tante tonny nonk roger:
    27 januari 2010
    We wensen je een veilige retour naar Belgie zonder al teveel poeha!!
  5. alice:
    28 januari 2010
    Wat gaat de tijd toch snel,goede reis naar huis en de allerbeste groetjes en tot ziens. Alice