Het vertrek

17 december 2009 - Beringen, België

Om 13u van thuis uit met de bus vertrekken richting Diest station; dat was de initiële planning althans. We waren nog niet de deur uit of we hadden al een uur vertraging (we geraakten niet klaar met onze bagage). Om 14u zaten we dus op de bus richting Diest. Aansluitend de trein op naar Zaventem, 2 maal overstappen, een keertje in Leuven en nog eens in Brussel-Noord. Maar daar kwam de volgende vertraging. Het had ook eens een keertje gesneeuwd in ons Belgenlandje en het ganse treinverkeer lag overhoop. Onze aansluitende trein was afgelast en na wat zoeken hadden we toch nog verbinding gevonden naar Zaventem. Ondertussen was onze tijdsbuffer die we hadden volledig opgebruikt en konden we beginnen lopen om onze check-in deadline te halen. Nu bleek de vlucht 4u (!) vertraging te hebben, weeral door de sneeuw... Maar geen paniek, we werden "re-booked" op een vroegere vlucht die ook in vertraging was. Om 18u45, onze oorspronkelijke vertrektijd, zouden we opstijgen. om 21u hingen we uiteindelijk in de lucht, na wachttijden owv startbaan die niet vrij is tot het ontdooien van de vleugels. 3 kwartier later, om 20u45 lokale tijd landde het vliegtuig, maar toen konden we niet eruit, omdat er geen chauffeur kwam opdagen om de trap voor de deur van het vliegtuig te rijden. Kwartierke wachten en ook dat probleem was weer van de baan. Na de busrit van de ene terminal naar de andere (Londen Heathrow is groot!!) en het spurten naar de gate meldden we ons iets voor 22u aan de gate aan. "Te laat", was het antwoord dat we kregen. Hoewel we hier zelf absoluut niets aan konden doen, hebben ze onze seats aan anderen doorverkocht, terwijl we toch op tijd aan de gate aangekomen zijn. In ieder geval, dikke pech dus. Na het vele onderhandelen aan de customer desk (ondertussen was de tros met pechvogels aangegroeid tot een 15-tal mensen), hebben ze ons een stuk in de nacht ('t was 2u ongeveer) naar een hotel gebracht.

's Morgens met nieuwe moed zijn we terug naar de luchthaven gegaan. Weeral moeten wachten aan de immens lange rij met mensen die ook een "flight reschedule" moesten hebben. Maar... deze keer werd het wachten beloond: ze konden ons bijplaatsen op de -naar het schijnt enige- vlucht naar Los Angeles. Van daaruit zouden we dan een aansluitende vlucht hebben naar Auckland. Op dit moment wachten we in de luchthaven van LHR. Ik ben benieuwd...